Kisafoorumi
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Supremacy-peli

+20
Silmämies
wierii
Risti
Akuhullu
djlordi
CeDe
Karhula
Näsä
Manuel
Salwer1st/
Allu
Dekka
jojo3
aqanq
Aku Vankka
Kreach
Ideal
Hiiva
Red
kirja
24 posters

Sivu 5 / 9 Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Seuraava

Siirry alas

Supremacy-peli - Sivu 5 Empty Vs: Supremacy-peli

Viesti  Aku Vankka Pe Syys 10 2010, 19:14

Minulle ainakin käy. Ja olen jo aloittanut goldmarkien keräämisen, nyt on 1800 kasassa ja tämänpäiväiset 400 on vielä hakematta, eli kun olen sen tehnyt niin 2200 löytyy.
Aku Vankka
Aku Vankka

Ankkiksen nimimerkki : Aku Vankka
Mies Syntymäpäivä : 14.12.1995

Takaisin alkuun Siirry alas

Viesti  kirja Ke Syys 15 2010, 20:17

2. peli

1. Näsä 1017
2. Karhula 719
3. Aku Vankka 167
4. Allu 63
5. Dekka 34
6. kirja 0
7. Kreach 0
8. Manuel 0
9. Salwer1st/ 0
10. Red 0

~kirja
kirja
kirja

Ankkiksen nimimerkki : kirja

Viesti  Karhula Pe Loka 08 2010, 09:13

Miten 2 laivaa tuhosi 5 laivaa?
Karhula
Karhula

Ankkiksen nimimerkki : Karhula
Mies Syntymäpäivä : 06.07.1997

Viesti  jojo3 Pe Loka 08 2010, 13:34

Karhula kirjoitti:Miten 2 laivaa tuhosi 5 laivaa?
Nää on ihan tälläistä sattuman kauppaa. Kun noita foorumeitakin lueskelee niin siellä käy välillä porukat kuumana tälläsiin ihme heilahduksiin.
jojo3
jojo3

Ankkiksen nimimerkki : jojo3
Mies

Viesti  Aku Vankka Pe Loka 08 2010, 18:12

Huomasin kans justiin että Karhis menetti melkoisesti laivoja. Ehkä se Näsän kimppuun käyminen ei ollutkaan kovin fiksu siirto?
Aku Vankka
Aku Vankka

Viesti  Hiiva Pe Loka 08 2010, 18:53

Aku Vankka kirjoitti:Huomasin kans justiin että Karhis menetti melkoisesti laivoja. Ehkä se Näsän kimppuun käyminen ei ollutkaan kovin fiksu siirto?
Ei tässä kauaa mene kun näsä sut valtaa ja antaa alueensa allulle joka on silloin menettänyt kaikki muut alueensa.
Hiiva
Hiiva

Mies Syntymäpäivä : 30.07.1995

https://www.youtube.com/watch?v=nT3o1pEVHE0

Viesti  Aku Vankka Pe Loka 08 2010, 21:05

Kyllä mä sen tiedän että Näsä sen joku kaunis päivä valtaa =p Mutta Allulla nyt menee jonkin aikaa ennen kuin on kaikki alueensa menettänytkin, vaikka hänellä tuskin on mitään maailman mahtavinta armeijaa niitä alueita puolustamassa..
Aku Vankka
Aku Vankka

Viesti  Risti Pe Loka 08 2010, 21:37

Huvittavaa, kun toi Karhun Railgun "Risti" tuhosi sattumalta minulta juuri 4 laivaa... Onneksi kaikki laivani eivät olleet siinä... >Risti
Risti
Risti

Ankkiksen nimimerkki : Ankkaristi
Mies Syntymäpäivä : 28.03.1996

Viesti  Karhula La Loka 09 2010, 12:08

5 laivaahan se tuhosi. Sulla on varmaan vielä melkein saman verran takataskussa.

Mielenkiintoista kuitenkin...
Karhula
Karhula

Ankkiksen nimimerkki : Karhula
Mies Syntymäpäivä : 06.07.1997

Viesti  jojo3 Su Loka 17 2010, 08:26

Oon nyt sitten tiistai-iltapäivään asti poissa, joten mua ei tavoita supre-asioista eikä mistään muustakaan hetkeen. Supressa mulla on kyllä tuuraaja (parempi pelaaja varmaan kuin mä) joten tätä saumaa ei kannata sodan muodossa yrittää käyttää Very Happy Ei ole sitten kukaan tältä foorumilta kyseinen tuuraaja, ihan irl tuttuja.
Jos nyt jotain ihan akuuttia tulee niin supressa voi yrittää laittaa viestiä, tää mun sijainen pystyy kyllä vastaamaankin. Mutta jos nyt ei mitään tärkeää niin älkää laittako viestejä.
jojo3
jojo3

Mies

Viesti  Hiiva Su Loka 17 2010, 10:19

jojo3 kirjoitti:Oon nyt sitten tiistai-iltapäivään asti poissa, joten mua ei tavoita supre-asioista eikä mistään muustakaan hetkeen. Supressa mulla on kyllä tuuraaja (parempi pelaaja varmaan kuin mä) joten tätä saumaa ei kannata sodan muodossa yrittää käyttää Very Happy Ei ole sitten kukaan tältä foorumilta kyseinen tuuraaja, ihan irl tuttuja.
Eli suoraan sanoen se tuuraaja on hjhh.
Hiiva
Hiiva

Viesti  Näsä Ma Loka 18 2010, 11:01

Minä olin viikon lomalla ja voin myöntää etten tajua yhtään mitään mitä supressa juuri tapahtuu.

Näsä

Mies Syntymäpäivä : 14.10.1997

Viesti  jojo3 Ti Loka 19 2010, 15:08

Hiiva kirjoitti:Eli suoraan sanoen se tuuraaja on hjhh.
No ei muuten ollu. En mä ny sille mun tunnuksen salasanoja sun muita antais...
jojo3
jojo3

Mies

Viesti  kirja Ti Loka 26 2010, 15:36

Onko täällä halukkaita 5000 pelimerkin hintaiseen nelospeliin, kuten oli jo hieman suunniteltu?

Jos olet halukas, kerrothan myös pelimerkkiesi määrän tällä hetkellä. Kai otamme uuden, kolmoskartan?

kirja - tarpeeksi

~kirja
kirja
kirja

Viesti  Aku Vankka Ti Loka 26 2010, 15:56

Nohuoh, en ole pitkään aikaan muistanut niitä hankkia, mutta nyt on noin 3000. Kai siitä huolimatta ehdin peliin, ei kai sitä niin nopeasti tarvi aloittaa? Laskelmieni mukaan saisin 5000 täyteen tämän viikon aikana.

Entä mitä tuolla kolmoskartalla tarkoitat? Onko se sama joka on käytössä meneillään olevassa kolmospelissä vai joku ihan uusi?
Aku Vankka
Aku Vankka

Viesti  Dekka Ti Loka 26 2010, 17:29

Se on "ihan uusi". Siinä on pelkkä Eurooppa. Rajat ovat vuoden 1910 mukaiset. Kartassa alueiden asukasluku vaihtelee, raaka-ainetuotot ovat hyvinkin erilaisia alueittain.

Itsekin voisin ehkä tulla mukaan, mutta goldmarkeja mulla ei (vielä) ole yhtään.

// Laitan tähän asiat, joita goldmark-peliä suunnitellessa voi päättää.
-ottaako mainitsemani kolmoskartan, "Europe 1910 Historic", vaiko jonkin normaaleista kahdesta kartasta
-ottaako tiimipelin, jossa joukkueet eivät voi sotia keskenään: a) vapaat tiimit, eli mitä tahansa maita ja 2-5 joukkuetta, tai b) historialliset joukkueet, eli vastakkain ympärysvallat (Iso-Britannia, Ranska, Venäjä ja Italia), sekä keskusvallat (Saksa, Itävalta-Unkari, Bulgaria ja Ottomanit), sekä tietokoneen ohjailemat puolueettomat, tai c) normaalin käytännön mukaan eli ilman tiimejä
-milloin peli päättyy - tarvitseeko voittaja 50%, 75%, vaiko 100% pisteistä?
-tuleeko peliin eliittitietokonepelaajia normaalin tietokoneohjailun sijasta - eliittitietokoneet ovat huomattavasti parempia niin taloudessa, sodankäynnissä kuin diplomatiassakin, kuin normitietokone
-tuleeko peliin erikoissotavälineitä: lentokoneita (käteviä tiedustelussa ja omien alueiden puolustamisessa), sukellusveneitä (lähes näkymättömiä, ihanteellisia tuhoamaan vastustajan laivoja) ja kuumailmapalloja (tärkeitä etenkin tiedustelutehtävissä, ja näyttävät laajan alueen)
-voiko oman maansa valita itse, vaiko tuleeko se sattumanvaraisesti
-tuleeko pelistä sellainen, ettei vastustajia tunne - kierros käydään nimettömästi, anonyymisti

Jos tarpeeksi porukkaa saadaan, näistä asioista voidaan keskustella. Kerrottakoon nämä asiat jo nyt kuitenkin, jotta tiedetään, minkälainen peli tuossa kultamerkkipeli on.
Dekka
Dekka

Ankkiksen nimimerkki : akkaridekkari
Mies Syntymäpäivä : 06.06.1996

Viesti  Dekka Ke Loka 27 2010, 14:22

Kolmospelissä sotani Amerikassa alkaa saada jo farssimaisia piirteitä. Ensin yli 400k tappiot, kolme raidetykkiä ja pari sotalaivaa romuksi Allun iskun takia - ennen kuin olin saanut aluettakaan vallattua! Sitten kun sain tuon Charlestonin tuolta vallattua, alueen moraali tippui niin alhaiseksi että osa yksiköistäni alueella tuhoutui, ja alue itsessään sekä loput yksiköt (sekä muutama tykki) siirtyivät Ristille. Eikä siinä vielä kaikki - nämä itse rakentamani tykit alkoivat pommittaa omia joukkojani, ja siinä meni sitten vielä yksi sotalaiva. Very Happy Kaiken lisäksi lähden muutaman päivän päästä matkalle jolloin olen poissa, joten ei hyvä heilu...
Saa nähdä, miten loppupeli etenee.
Dekka
Dekka

Viesti  Aku Vankka Ke Loka 27 2010, 14:40

Ei tuo historic -kartta varmaan kovin uus voi olla, koska olen sillä pelattavia (tai ainakin joillain historiallisilla rajoilla pelattavia) pelejä nähnyt ilmoittautumislistoissa aika useitakin, ihan joskus kesälläkin jo.
Aku Vankka
Aku Vankka

Viesti  Näsä Ke Loka 27 2010, 15:30

Minulle kelpaa toi premium eli gold markeja löytyy nyt noin 1500, mutta saisin tarvittavan kasaan noin kymmenessä päivässä jos äänestän joka päivä.

Näsä

Viesti  Dekka Ke Loka 27 2010, 18:18

Ei tuo historic -kartta varmaan kovin uus voi olla, koska olen sillä pelattavia (tai ainakin joillain historiallisilla rajoilla pelattavia) pelejä nähnyt ilmoittautumislistoissa aika useitakin, ihan joskus kesälläkin jo.
Varmasti, ja minäkin olen nähnyt. Tarkoitinkin uudella, että kartta on meille (ainakin useimmille meistä) uusi. Siksi se oli lainausmerkeissä.
Ja tuo "ihan uusi" oli vastauksena omaan kysymykseesi:
Entä mitä tuolla kolmoskartalla tarkoitat? Onko se sama joka on käytössä meneillään olevassa kolmospelissä vai joku ihan uusi?
Wink Mutta ei siitä sentään sen enempää...
Dekka
Dekka

Viesti  Allu To Loka 28 2010, 09:45

Dekka kirjoitti:Kolmospelissä sotani Amerikassa alkaa saada jo farssimaisia piirteitä. Ensin yli 400k tappiot, kolme raidetykkiä ja pari sotalaivaa romuksi Allun iskun takia - ennen kuin olin saanut aluettakaan vallattua! Sitten kun sain tuon Charlestonin tuolta vallattua, alueen moraali tippui niin alhaiseksi että osa yksiköistäni alueella tuhoutui, ja alue itsessään sekä loput yksiköt (sekä muutama tykki) siirtyivät Ristille. Eikä siinä vielä kaikki - nämä itse rakentamani tykit alkoivat pommittaa omia joukkojani, ja siinä meni sitten vielä yksi sotalaiva. Very Happy Kaiken lisäksi lähden muutaman päivän päästä matkalle jolloin olen poissa, joten ei hyvä heilu...
Saa nähdä, miten loppupeli etenee.

Nii ja pääsit valtaamaan ja tuhoamaan lomani takia niin nopeasti... Jos en olisi ollut niitä paria päivää lomailemassa niin valtauksesi olisivat hidastuneet huomattavasti..
Allu
Allu

Ankkiksen nimimerkki : akuankka fani97
Mies Syntymäpäivä : 29.05.1997

Viesti  Hiiva To Loka 28 2010, 12:53

Eihän Dekka ole edes vielä vallannut yhtään aluetta sulta Very Happy
Hiiva
Hiiva

Viesti  Dekka La Marras 13 2010, 13:29

Official Caucasian government communiqué, 1:27 ip.

Pelistä meni maku

Pelin alkupuolella tein jonkin verran virheitä. Etenin esimerkiksi taas kerran liian hitaasti, ja jojolla oli jo pian selkeästi omaani laajempi valtio. Epäonnistuin myös surkeasti Amerikan-projektissa - siellä koin suuret tappiot, ja kyseisistä alueista ei ollut minulle sellaista hyötyä kuin oli tarkoitus, sillä pelin käsikirjoitus sujui hieman ennakko-odotusteni vastaisesti.

Toisin kuin Karhis julisti sen jälkeen kun jojo oli aloittanut sodan häntä vastaan, jojo ei ole ollut viimeistä kahta ja puolta kuukautta varma voittaja. Pitkään valmisteltu suunnitelma hyökkäämisestä jojon kimppuun kaikki yhdessä olisi todennkäöisesti tuhonnut Egyptin. Suunnitelma meni kuitenkin täydellisesti karille, kun Hiiva lähti matkalle. Samassa rytinässä jojo aloitti sodan Karhista vastaan, joten meitä olisikin vain kaksi jojoa vastaan. Minulla oli siis mahdollisuuksinani joko liittyä jojon riveihin sotimaan Karhista vastaan, jolla olisin ehkä voinut saavuttaa kakkossijan, tai lähteä Karhiksen kanssa jojoa vastaan. Oli tosin tiedossa, että yhdessä ilman Hiivaa todennäköisesti häviäisimme jojolle (armeijamme oli yksiköiltään suurin piirtein saman kokoinen Egyptin kanssa, mutta raskasta kalustoa oli jonkin verran vähemmän), mutta varmasti olisimme saaneet jonkinmoisia voittojakin ja selkeästi hankaloitettua jojon kulkua pelin voittoon. Koska en nähnyt, enkä näe vieläkään kakkossijaa mitenkään parempana kuin vaikkapa neljäs sija, päätin, että lähden auttamaan liittolaistani Karhista. Niinpä ojensin hänelle auttavan käteni. Karhiksen näkökulma peliin oli mitä ilmeisimmin erilainen, sillä välittömästi tämän jälkeen hän liittoutui jojon kanssa ja ryntäsi minun kimppuuni. Tässä kohtaa pelistä meni tietysti maku, sillä lähes nelinkertainen armeija oli yhtäkkiä päälläni.

Päätin kuitenkin taistella loppuun asti, ja taistelin nähdäkseni kohtalaisesti kokoeroihin nähden. Esimerkiksi jojolta olen saanut tuhottua pikaisen laskutoimituksen mukaan 23 laivaa, ja pari raidetykkiäkin siinä sivussa. Karhista vastaan taas minulla on tällä erää vain aavistuksen suuremmat yksikkötappiot.

Toivon, että tämä peli saadaan päätökseen tänään, jos kaikki hyväksyvät lopettamissopimuksen. Ainakaan minä en tässä enää jaksa vääntää, voittajahan on nyt selvä - Egypti. Jojo on pelannut taitavasti.

Ps. Anteeksi huono kappalejako.

Chairman Tonttu
Dekka
Dekka

Viesti  jojo3 La Marras 13 2010, 16:30

Dekka kirjoitti:Esimerkiksi jojolta olen saanut tuhottua pikaisen laskutoimituksen mukaan 23 laivaa, ja pari raidetykkiäkin siinä sivussa. Karhista vastaan taas minulla on tällä erää vain aavistuksen suuremmat yksikkötappiot.
Varmaan tuota luokkaa joo... Yllättävän paljon meni laivoja Very Happy Okei, viimeset 7 laivaa meni sen takia että laitoin muuten vaan pommittelemaan välittämättä tuhoutumisesta koska tiesin että peli loppuu eikä niillä ole mitään merkitystä enää.

jojo3 kirjoitti:Muttamutta, meinasin ilmoittaa että en tule mukaan (samoista syistä mitkä Dekka mainitsi) mutta kun se on nyt yhdestä kiinni niin kyllä mä tuun Very Happy Tosin en nyt satsaa tähän peliin niinkään vaan pelaan mitä ehdin.
Ei tästä tullutkaan tuollaista letkeää pelailua sitten, tosissaan joutui vääntämään loppuun asti. Very Happy

Ja sitten oma lopputekstini tuolta Daily Europesta
Sultán Jojo3 kirjoitti:Kiitos kaikille pelistä. Oli erittäin mielenkiintoinen ja ihmeellisenkin pitkä peli. Peli on aina hieno päättää voittoon, mutta tämän voiton takana oli monta asiaa. Erityiskiitokset Redille joka oli tiiviisti yhteistyössä alkuvaiheessa peliä. Karhulallekkin kiitokset kun rupesi tukemaan mua kriittisillä hetkillä tässä lopussa. Kiitos Silmikselle joka sössi pelinsä alkuun kokemattomuuttaan, joka avasi mulle mahdollisuudet alkaa kasvaa heti alussa ja tähän on päädytty.
Vedän oman pelini nopeasti yhteen:
Alkuun alkuasetelmat vaikuttivat erittäin huonoilta, ja kuvittelin että tässä ei kerkeä muiden vauhtiin edes, koska kaksi suuntaa oli laajentua ja pelaajat kummassakin. Silmiksen heikon hetken käytin armotta hyväkseni, ja se oli yksi ratkaisevimmista asioista loppujen lopuksi. Siitä lähti urku auki, ja taisin sen sodan päätteeksi nousta pelin kärkeen, joka tosin tapahtui vasta 17. päivänä. Sitä ennen olin siellä harmaassa massassa keskisakissa.
Sen jälkeen sitten laajenin melko erikoisestikin Kreikkaan, johon oli syynä se että Red oli myöskin sotimassa siellä päin. Sitten taisi seuraava askel olla sota tietokoneen ohjaamaa Länsi-Libyaa, joka taisi olla kaikista hankalin sotani menetystenkin muodossa (jos tätä lopun Dekka-sotaa ei lasketa). Sen jälkeen napsin Italian välipalaksi, jo siinä vaiheessa laiva-armadani oli sen verran suuri että pääsin noin 10 ukon menetyksillä koko sodassa. Italia oli muutenkin helppo vallata, joka aluetta pystyi pommittamaan laivoilla.
Sitten heti perään jaettiin Allun kanssa Itä-Algeria puokkiin, jolloin kyllä jo tiesin että Allu on helposti vallattavissa. Ja hetken päästä aloitinkin sodan, jossa Allulla ei tosiaankaan ollut mitään mahdollisuuksia. Allu oli selkeästi lähtenyt valtaamaan Afrikkaa aivan liian pienillä joukkomäärillä. Se oli helppo sota. Tietysti asiaa auttoi se, että Allu ei saanut tukea liittolaisiltaan koska Hiiva ja Karhula sotivat muita Amerikkalaisia vastaan. Rehellinen 1 vs 1 sotahan se periaatteessa oli.
Sitten kävin hakemassa vielä muutamat Allun alueet tuolta Ameriikan puolelta. Mitään merkitystä niillä nyt ei ollut.
Sitten oli hieman hiljaiseloa, kunnes päätin hyökätä Saksaan. Homma eteni erittäin hyvin ja Saksa olisi ollut nopeasti vallattavissa, mutta sitten Kaukasia littyi sotaan. Saksan kanssa oltiin ehditty olla sodassa vajaa 24 tuntia, kunnes sitten tilanne kääntyi ja oltiinkin yhtäkkiä liitossa. Se oli siinä mielessä hyvä liitto, että kumpikin hyötyi lopputuloksen kannalta.
Enempää en jaksakaan jaaritella. Mutta kiitos kaikille.

Nyt se on sitten ohi Smile
jojo3
jojo3

Mies

Viesti  Red La Marras 13 2010, 19:15

Kiitos pelistä. Erityiskiitos jojolle, joka tuki minua huomattavasti pelin aikana. Itse en Supremacya pahemmin seuraillut sen jälkeen, kun minut oli tuhottu, mutta kävin nyt katsastamassa tilanteen huvikseni pelin loputtua. Yksi huomio oli Hiivan joukot pääkaupungissaan Vilnassa: 333 miestä, 14 tykkiä ja 49 panssarivaunua. Vahvuus 610.2 Very Happy Näytti noita suuria joukkojen keskittymiä olleen toki muuallakin.

Omasta pelistäni hieman. Nuo maiden arvonnat ovat siten epäreiluja, että esimerkiksi minä sain valtioni ehkä koko pelin surkeimmasta paikasta, oikeasta alanurkasta. Pohjoisessa oli Vankka (aluksi Syyria, mutta jaoimme sen Vankan kanssa heti pelin alussa) ja lännessä jojo. Ainoa hyökkäyssuunta oli merelle päin Kreikkaan, koska en halunnut heti käydä ihmispelaajan kimppuun. Lopulta (ja aika piankin) oli pakko hyökätä ihmispelaajaan. Suurin saavutukseni oli siis ehdottomasti Vankan turkkilaisten tuhoaminen ja alueiden valtaus, tosin erittäin raskain tappioin. Tappioiden takia en pystynyt puolustautumaan Dekan hyökkäyksiä vastaan käytännössä lainkaan, koska joukkojen ja kaluston lukumäärä ei yksinkertaisesti riittänyt. Pelini päättyi sitten siihen.

Red
Red

Ankkiksen nimimerkki : Toke
Mies

Viesti  Dekka La Marras 13 2010, 21:12

Loppujen lopuksi kuitenkin ihan kiva peli, vaikka tälläkään kertaa en selviytynyt voittajaksi. Tuntuu, että vielä Suprea haluaa joskus pelata, että oppisi ehkä vielä vähän virheistään. Mutta ei ihan heti, kuitenkin aikaa vievää tämä on.

Ei tästä tullutkaan tuollaista letkeää pelailua sitten, tosissaan joutui vääntämään loppuun asti.
Mun ainakin on jotenkin vaikea pelata "letkeästi", jos Supreen lähden mukaan. Tai, ainakin jos voittoon tähtää niin kyllä siinä täytyy käydä aika aktiivisesti Supressa.
Dekka
Dekka

Viesti  Risti La Marras 13 2010, 22:02

Ihan mukava kokemus tuosta Supresta kyllä oli. Jos nyt aletaan jotain puolimaksullista Suprea vetämään, niin en ole mukaan tulossa, koska minä en jaksa mainostaa kaikkialla, kuin työtä tekisin.

Pelissähän minulla olisi ollut hyvät mahdollisuudet voittoon, jos en olisi ottanut niin montaa liittolaista, tai olisin heti kirjan vallattuani lähtenyt Eurooppaan, enkä vetkuttelemaan ja odottamaan mitäs seuraavaksi tapahtuu. Brestistä sitten alkoi alamäki ja hävisin sitten totaalisesti. Brestissä oli oikeasti paljon joukkoja mutta hiton railgun tuhosi kaikki, ja menetin jotain neljäsosan joukoista siellä...

Oli kiva peli, tulisipa uusi pian, kunhan ei olisi tuollainen kuin ylempänä ilmoitin... >Risti
Risti
Risti

Viesti  Red Su Marras 14 2010, 00:01

Kyllä minäkin tulen varmaan pelaamaan, jos jatkossa järjestetään. Mutta ei todellakaan nyt ihan lähiaikoina! Smile

Viimeinen muokkaaja, Red pvm Ti Marras 16 2010, 19:57, muokattu 2 kertaa
Red
Red

Mies

Viesti  jojo3 Su Marras 14 2010, 12:50

Mäkään en mistään kultapelistä ole innostunut mutta johonkin pikkumapin peliin olisin valmis tulemaan jossa pelaajamäärä olisi suhteellisen pieni. En jaksa tälläisiä 90 päivän pelejä enää todellakaan pelata.
jojo3
jojo3

Mies

Viesti  Aku Vankka Su Marras 14 2010, 15:48

No, jos porukat eivät goldmark-pelistä ole innostuneita, niin jospa sitten järjestettäisiin ihan normaalipeli vaikka sillä pienemmällä pelkän Euroopan käsittävällä kartalla ja otettaisiin mukaan vaikka 8-10 pelaajaa riippuen siitä kuinka moni olisi kiinnostunut osallistumaan. Minä ainakin olisin, meni tää kolmonen hiukan penkin alle Very Happy
Aku Vankka
Aku Vankka

Viesti  Näsä Su Marras 14 2010, 18:51

Minäkin olisin ihan innostrunut normaalista pelistä koska en jaksakaan enää kerätä niitä gold markseja.

Näsä

Viesti  Dekka Ma Marras 15 2010, 19:29

Mietin asiaa tarkkaan, ja päätin lopulta että voisinhan minä peliin lähteä, vaikka alla juuri onkin yksi Supre. Mutta tässä vaiheessa voin jo sanoa, että jos peli kestää jouluun asti ja pysyn siihen asti mukana, niin silloin osallistuminen jää kyllä todella vähäiseksi. Ainakaan jouluaattona ja joulupäivänä en todellakaan tule pyörimään Supressa. Smile
Käsittääkseni tässä olisi nyt ainakin Näsä, Vankka, jojo, Risti ja minä siis valmiita tulemaan (Ristin ja jojon kommenteista päättelisin, että tulisivat tähän mukaan).
Dekka
Dekka

Viesti  kirja Ma Marras 15 2010, 19:37

Älä unohda minua. Aina valmis.

Pikkukartta? Aloitetaan heti/joulukuussa/2011/milloin?

~kirja
kirja
kirja

Viesti  Aku Vankka Ma Marras 15 2010, 21:13

Heti, niin saadaan hyvällä tuurilla se pois alta ennen joulua. 8-10 pelaajaa, pikkumappi, ei pitäisi kestää niin kauaa kuin isolla mapilla ja viidellätoista pelaajalla. Lisäksi jos peli venyy jouluun asti, niin se on kuitenkin melko tasapuolista, sillä tuskin kovinkaan moni täällä istuu jouluna koneella, itse korkeintaan käväisen muutamilla sivuilla aamulla mutta siihen se sitten jääkin. Peli käyntiin heti kun porukoilla vielä riittää kiinnostusta.
Aku Vankka
Aku Vankka

Viesti  Red Ti Marras 16 2010, 19:58

Kyllä minäkin tulen. Ja oikeastaan ihan sama, milloin se peli alkaisi. Kunhan nyt ei mitään jättipeliä pistetä pystyyn...
Red
Red

Mies

Viesti  Pyramidi To Marras 18 2010, 15:10

Saattaisin minäkin ehkä tulla mukaan siihen nelospeliin, kunhan saisin tietää pari asiaa:

1. Eihän peli ole maksullinen?
2. Miten siinä pelataan?

Toivottavasti vielä mahtuu, voisi olla kiintoisa kokemus.

Pyramidi

Viesti  jojo3 To Marras 18 2010, 15:41

Pyramidi kirjoitti:
Ei. Tietää jo siitäkin että Salwer on pelannut.
Pyramidi kirjoitti:
2. Miten siinä pelataan?
Lue tän topicin eka viesti.
jojo3
jojo3

Mies

Viesti  kirja To Marras 18 2010, 16:10

Hieman alaspäin ensimmäisellä sivulla, niin löytyy kattava, hieman vanhentunut ohje siihen, miten pelin toiminnot tapahtuvat. Jos peliin liityt, aluksi kannattaa lukea se läpi. Ennen liittymistä se ei auta oikein mitenkään.

~kirja
kirja
kirja

Viesti  Pyramidi To Marras 18 2010, 19:28

Kiitokset kirja ja jojo3, nyt ymmärsin pelin luonteesta jo hiukan enemmän ja uskoisin osaavani vähän pelatakin, jos tilaisuus tarjoutuu. Milloin siis alkaa tämä neljäs pikkupeli?

Ohi topicin aiheesta menee, mutta miten viestejä lainataan?

Pyramidi

Viesti  Risti Pe Marras 19 2010, 22:03

jojo3 kirjoitti:
Pyramidi kirjoitti:
Ei. Tietää jo siitäkin että Salwer on pelannut.
Ei vitsit repesin Very Happy.
Risti
Risti

Viesti  Pyramidi To Marras 25 2010, 15:23

Kirja, eikö olisi jo aika aloittaa uusi ja samalla neljäs peli? Haluttaisi jo päästä kokeilemaan, osaanko yhtään mitään ja valloitetaanko minut heti.

Kun katselin netistä kuvia Supremacysta, huomasin, että jokaisella maalla kohtalainen alue alussa. Näistä keskusteluista selvisi, että kuitenkin maan sijainnilla on suurikin merkitys aloituksessa. Eroavatko kuitenkaan yksiköt mitenkään eri mailla?

Pyramidi

Viesti  jojo3 To Marras 25 2010, 15:44

Pyramidi kirjoitti:
Kun katselin netistä kuvia Supremacysta, huomasin, että jokaisella maalla kohtalainen alue alussa. Näistä keskusteluista selvisi, että kuitenkin maan sijainnilla on suurikin merkitys aloituksessa. Eroavatko kuitenkaan yksiköt mitenkään eri mailla?
Ei alussa, mutta tietysti niiden määrä jatkossa riippuu täysin siitä mitä teet.
jojo3
jojo3

Mies

Viesti  Näsä To Marras 25 2010, 17:00

Pyramidi kirjoitti:osaanko yhtään mitään ja valloitetaanko minut heti.

Minä voitin ekan pelini tosin se vaati aika paljon liittoja ja lopussa aika kieron tempauksen.

Näsä

Viesti  jojo3 Pe Marras 26 2010, 13:30

Näsä kirjoitti:
Pyramidi kirjoitti:osaanko yhtään mitään ja valloitetaanko minut heti.
Minä voitin ekan pelini tosin se vaati aika paljon liittoja ja lopussa aika kieron tempauksen.
Piti niinku oikeen erikseen leijua sillä? Very Happy Se peli oli kyllä jokaisen siinä pelanneen eka peli että ensikertalainen sen olisi kuitenkin voittanu...
jojo3
jojo3

Mies

Viesti  kirja La Marras 27 2010, 11:45

jojo3 kirjoitti:Se peli oli kyllä jokaisen siinä pelanneen eka peli että ensikertalainen sen olisi kuitenkin voittanu...

Paitsi minä :)

KF:n neljäs Supremacy-peli
- pieni kartta
- korkeintaan 10 pelaajaa

Ilmoittaudu mukaan.

Mukana (8/10):
kirja
Pyramidi
jojo3
Aku Vankka
Red
Risti
Hiiva
Näsä

~kirja

Viimeinen muokkaaja, kirja pvm La Joulu 04 2010, 16:29, muokattu 7 kertaa
kirja
kirja

Viesti  Pyramidi La Marras 27 2010, 12:21

Tätä olen jo odottanut. Mukaan tietysti, jotta näen minkälainen tämä peli on. Rekkaankin nyt Supremacyyn, kun olen tämän viestin lähettänyt.

// Onkohan nyt jokin ongelma? Rekkasin nickillä "I fight until the sun down" ja painaessani play game ei tule mitään listaa avoinna olevista peleistä.

Viimeinen muokkaaja, Pyramidi pvm La Marras 27 2010, 13:43, muokattu 1 kertaa

Pyramidi

Viesti  jojo3 La Marras 27 2010, 12:46

kirja kirjoitti:
Paitsi minä Smile
Niin no joo sä oot ollu tietysti joka pelis mukana Smile

Ja in ny täs vaihees, vaikka vähän kyllä mietin että viitsinkö ruveta...
jojo3
jojo3

Mies

Viesti  Pyramidi La Marras 27 2010, 18:03

Onkohan nyt tässä jotain ongelmantapaista? Kun menen sisään sinne Supremacyyn käyttäjälläni, se näyttää goldmarkeiksi jo 5000. Lisäksi näytän olevan jo jossain pelissä mukana, vaikka en ole mihinkään ilmoittautunut. Lisäksi sieltä ei löydy mitään kirjan sanomaa painiketta, jossa lukisi all online games. Pystyykö joku auttamaan?

Pyramidi

Viesti  Aku Vankka La Marras 27 2010, 18:33

Mukana.
Aku Vankka
Aku Vankka

Viesti  kirja La Marras 27 2010, 20:50

Pyramidi kirjoitti:Kun menen sisään sinne Supremacyyn käyttäjälläni, se näyttää goldmarkeiksi jo 5000.
Kuten kaikilla aluksi :)

Pyramidi kirjoitti:Lisäksi näytän olevan jo jossain pelissä mukana, vaikka en ole mihinkään ilmoittautunut.
Lisätietoja? Minkä sivun mukaan?

Pyramidi kirjoitti:Lisäksi sieltä ei löydy mitään kirjan sanomaa painiketta, jossa lukisi all online games.
Varoitinkin sen olevan hieman vanhentunut, nyt sivu tunnetaan nimellä The Games.

~kirja
kirja
kirja

Viesti  Sponsored content

Sponsored content

Sivu 5 / 9 Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Seuraava

Takaisin alkuun

- Similar topics