Kisafoorumi
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Pahvia paratiisissa

+5
Risti
jojo3
Dekka
Aku Vankka
kirja
9 posters

Sivu 1 / 2 1, 2  Seuraava

Siirry alas

Pahvia paratiisissa Empty Pahvia paratiisissa

Viesti  kirja Pe Loka 22 2010, 15:10

Pahvia paratiisissa

Pelissä pätevät juonittelupelien yleissäännöt (löytyvät vanhoista peleistä).

- Äänestyspakko joka toinen päivä
- Päivä n. 3-4 vrk, yö n. 1 vrk

Roolit:
suojelija (saa suojella itseään, ei samaa kahtena peräkkäisyönä)
lukitsija
4 tavista

2 pahista

8 ihmistä oli päässyt paratiisiin. Niin matkan järjestänyt yritys oli saarta kuvaillut. Paratiisisaari. Voisiko ihanampaa olla? Tosin kyllä reissulle hintaakin kertyi!

Matkailijat tutkivat saarta innoissaan. Aitoa luontoa riitti ja meren kohina toi mieleen hiekkarannat. Saari oli täynnä puita, jotka tarjosivat ihmisille omenaa, banaania... Kurkkuja kasvoi ja ananastakin löytyi. Mikä paratiisi!

Maa oli pehmeä. Se vaivuttaisi helposti uneen yöllä. Hiekkarantakin löytyi lopulta. Viikko täällä luonnon ja 7 seuralaisen keskellä. Parasta aikaa elämässä. Ihmiset olivat innoissaan, kunnes tehtiin kauhea löyty.

"Pahvia!" eräs matkailija kirkaisi. "Kuka tänne on tuonut moisen roskan?"

Pahvia! Pahvia paratiisissa! Eihän tämä enää mikään paratiisi olisi! Matkailijat kauhistelivat. He ajattelivat vaatia rahat takaisin - kunns ymmärsivät, että yhtiön edustajat ovat kotonaan, ja laiva tulee vasta viikon kuluttua.

Pääteltiin, että pahvi ei ole tippunut taivaalta, vaan joku on tuonut sen tarkoituksella saarelle. Kukaan ei keksinyt, mitä tehdä - olihan vaara, että näitä iljettäviä kammotuksia tulisi lisää! Sitten eräs keksi sen: "Tapetaan ihmisiä, niin ei varmastikaan saada enää enempää pahvia!" Puheensorina alkoi. "Tapetaan sinut!" huudettiin tappoja ehdottaneelle. Hänet otettiinkin kiinni, mutta yksi kuningasidea oli vielä tulossa: "Äänestetään joka päivä yksi tapettavaksi." Hymyt alkoivat kerääntyä turistien naamoille. Mies jatkoi: "Emmehän halua pahvia paratiisiin!"

Mukana (8/8):
Kreach
Ideal
Dekka
Aku Vankka
Red
Risti
Hiiva
jojo3

~kirja
kirja
kirja

Ankkiksen nimimerkki : kirja

Takaisin alkuun Siirry alas

Pahvia paratiisissa Empty Vs: Pahvia paratiisissa

Viesti  kirja Pe Loka 22 2010, 15:10

"Mistä tuo pahviromu voi olla ilmestynyt?" Hiiva ihmetteli tähyillen taivaalle.
"Ei ainakaan sieltä, mistä ajattelet", Kreach vastasi. Pientä hyväksyvää muminaa kuului taustalta.
"Maapähkinävoijuustokurkkuporkkanatomaattikinkkupaprikaomenajäävuorisalaattivoileipäni on pilalla!" Risti harmitteli. "Eihän tätä voi syödä, kun pahvi voi saastuttaa tämän!" Dekka tuntui olevan eri mieltä, mutta ei sanonut mitään.

"Pitäisikö meidän tappaa joku nyt?" jojo3 ihmetteli. Aku Vankka tarttui häntä kurkusta kiinni, mutta Ideal oli ideaa vastaan: "Senkin pahviaivoinen idiootti, meidän tulee äänestää!" Dekka oli samaa mieltä: "Jos me vain tapamme jonkun, pian olemme kaikki kuolleita ja pahvilaatikot pääsevät valtaamaan saaren."

"Miksi joku on keksinyt jotain niin turhaa kuin pahvia?" Aku Vankka ihmetteli. Näytti siltä kuin hän olisi ollut tuijotuskilpailussa pahvilaatikon kanssa. Red tuntui pohtivan samaa asiaa. "Jonkun on täytynyt tuoda niitä mukanaan!" Aku Vankka tuntui ymmärtävän Redin aatteet, ja pian kaksikko riensi tutkimaan jokaisen läsnäolijan kamppeet.
"Ei mitään", Red sanoi.
"En ymmärrä. Mistä näitä pahvilaatikoita saapuu? Tuskin tämä jää ainoaksi, sillä eihän paratiisisaarella voi pahvia olla! Jonkun on täytynyt tuoda tämä, ja hänellä on niitä lisää. Eiväthän nämä voi taivaalta tulla?" Aku Vankka vastasi.
"Vai voivatko?"

Nauttikaa maanantaina klo 18 alkavaan yöhön asti. Äänestyspakkoja ei ole kellään, mutta jos et äänestä tänään, teet sen huomenna.

Ps. Dekka: Poissaolosi ajaksi tulee yö - ellei peli ole jo päättynyt (tai sinä kuollut).

~kirja
kirja
kirja

Viesti  Aku Vankka Pe Loka 22 2010, 15:55

Noniin, juonittelupelien ihmeellisessä maailmassa ollaan jälleen. Edellisestä pelistä on aikaa, toivottavasti on pienetkään pelitaidot vielä jäljellä Smile
Aku Vankka
Aku Vankka

Ankkiksen nimimerkki : Aku Vankka
Mies Syntymäpäivä : 14.12.1995

Viesti  Dekka Pe Loka 22 2010, 16:17

Hereillä. Juuh, kiva päästä pelailemaan jälleen, hyvä etten jäänyt matkani takia pelistä pois. Saatiinpa nopeasti porukka kasaan. Smile
Sitten vain pahiksia etsimään. Sanottakoon taas tämä: mitä aktiivisempia hyvikset ovat, sitä helpompi pahikset on napata, ja muutenkin peli on hauskempaa.

Loistavaa ingamea kirjalta. Smile
Dekka
Dekka

Ankkiksen nimimerkki : akkaridekkari
Mies Syntymäpäivä : 06.06.1996

Viesti  jojo3 Pe Loka 22 2010, 16:21

Jaa tämäkin alko. Saa nähä mitä tulee, edellinen jäi aika farssiksi.

Dekka kirjoitti:
Loistavaa ingamea kirjalta. Smile
Mä en oo ikinä lukenu noita ingameja Very Happy Mun mielestä ihan turhaa. Mutta jos niitä on kiva tehä niin mikäs siin.
jojo3
jojo3

Ankkiksen nimimerkki : jojo3
Mies

Viesti  Risti Pe Loka 22 2010, 17:37

Peli alkoi Smile. Hauskaa päästä tositoimiin pitkästä aikaa, kun viime juonarista on sen verran aikaa... Toivottavasti kaikki kirjoittelisivat tänne, eikä käy niin, että puolet porukasta ei kirjoita mitään ja pahiksia ei saada nalkkiin (elleivät he ole epäaktiivisten joukossa...).

Mä luen aina noi ingame tekstit. Sen takia ärsyttää, kun joskus niitä ei ole tullut, kun yleensä ne on kovinkin hauskoja Smile. >Risti
Risti
Risti

Ankkiksen nimimerkki : Ankkaristi
Mies Syntymäpäivä : 28.03.1996

Viesti  Kreach Pe Loka 22 2010, 19:32

NIiuu, täällä taas. =)
Kreach
Kreach

Ankkiksen nimimerkki : Kreach

Viesti  Ideal Pe Loka 22 2010, 22:25

Mitäsmitäs, pitkästä aikaa pelaamassa Very Happy Lähes kaikki pelaajalistassa pelityylinsä osalta tuntemattomia, mutta ehkä se on vaan hyvä juttu, eikä tuu takerruttua niihin liikaa.

Koska vielä ei ole mitään kunnollista keskustelua (jotain ingamesta (joita itse en lue juuri koskaan ellei aihe ole hyvä/kiinnostava) niin heitetäänpä kysymys kaikille (by EPPA):

Miten pelaatte pahiksena? Tai jos et koskaan ole ollut pahis, niin miten luultavasti pelaisit? Yrittäisitkö pysyä hieman piilossa ja näkymättömänä, vai olla mukana aktiivisesti ja paljon esillä, ehkä pienellä riskillä? Vai jotenkin muuten?
Ideal
Ideal

Mies Syntymäpäivä : 23.12.1995

http://hattrick.org

Viesti  Kreach La Loka 23 2010, 10:14

Ha, pahiksena pelaan mieluusti esillä ja riskillä Very Happy Tylsää pelata tuollaisena näkymättömänä, varsinkin, kun tuppaa kuitenkin pahiksena vähän valumaan sellaiseksi loppupeleissä.
Kreach
Kreach

Viesti  Aku Vankka La Loka 23 2010, 11:20

Silloin kun olen pahiksena pelannut, olen ollut yleensä aika hiljainen ja yrittänyt pysyä piilossa tietäen että jos sanon jotain pikkuisenkaan epäilyttävää (tällä tavalla käy aina kun olen pahis ja olen hermostunut kun joudun esittämään hyvistä) saan heti kauheat epäilyt niskaani ja minun on niitä hankala saada pois. Olen nähkääs kovin huono perustelemaan kaikenlaisia asioita, kuten monet varmaan Ankkiksen peleistä muistavatkin.
Aku Vankka
Aku Vankka

Viesti  Hiiva La Loka 23 2010, 13:18

Ideal kirjoitti: Miten pelaatte pahiksena? Tai jos et koskaan ole ollut pahis, niin miten luultavasti pelaisit? Yrittäisitkö pysyä hieman piilossa ja näkymättömänä, vai olla mukana aktiivisesti ja paljon esillä, ehkä pienellä riskillä? Vai jotenkin muuten?
En oo koskaan ollut pahiksena, joten en oikeen tiiä Very Happy Koittaisin vissiin olla vähän näkymättömämpi ja hiljaisempi.
Hiiva
Hiiva

Mies Syntymäpäivä : 30.07.1995

https://www.youtube.com/watch?v=nT3o1pEVHE0

Viesti  Dekka La Loka 23 2010, 18:38

Kaksi kertaa olen ollut pahiksena. Usein tulee hyviksenä ollessaan suunniteltua, mitä nerokkaita taktiikkoja toteuttaisi pahiksena. Siltikään pahiksena mitään kovin nerokasta harvemmin toteuttaa. Kreachin linjoilla olen, eli pahiksena pelaan mieluummin esillä, aktiivisena ja äänekkäänä, mikäli vain mahdollista. Hiljaisena pelaaminen on tylsää. Ja aktiivisena yritän olla totta kai hyviksenäkin. Lisäksi, minusta aktiivisena on kivaa yrittää saada hyvikset puolelleen, kun taas näkymättömänä ikään kuin täytyy luottaa enemmänkin siihen että hyvikset tunaroivat.

Hmm, näemmä kaikki paitsi Redi ovat hereillä.
Dekka
Dekka

Viesti  Risti La Loka 23 2010, 21:12

Itse aikaisempina kertoina olen pahiksena, kuten Vankkakin, ollut aikas hiljainen ja vain tuossa hiljaisuudessa koettanut tiputella pelaajia aina yöllä. Joskus tuo taktiikka toimii ja joskus taas ei... Toisaalta, en ole itse tainnut pahiksena kertaakaan pärjätä loppuun asti, mutta yritystä on sentään ollut Very Happy.

En tiedä hyötyykö näistäkään vastauksista kovinkaan paljoa, sillä näillä ei voi saada välttämättä pahiksen taktiikkaakaan selville, sillä pahis osaa valehdellakin... >Risti
Risti
Risti

Viesti  Dekka La Loka 23 2010, 21:22

No, saadaanpa edes pientä keskustelua aikaan. Smile
Dekka
Dekka

Viesti  Aku Vankka La Loka 23 2010, 22:05

Niin, vaikka eipä tätä kylläkään vielä oikein keskusteluksi voi kutsua, kun kaikki vain vastaavat kysymykseen omasta pahistaktiikastaan. Kukaan ei ole toistaiseksi sanonut mitään sellaista jonka perusteella ketään voisi epäillä pahikseksi, eikä hakuammunnassa olisi mitään järkeä koska siinä voitaisiin helposti osua hyvikseen tai pahimmassa tapauksessa erikoishyvikseen.

Vaan missä on Red?
Aku Vankka
Aku Vankka

Viesti  Ideal La Loka 23 2010, 22:32

Risti kirjoitti:En tiedä hyötyykö näistäkään vastauksista kovinkaan paljoa, sillä näillä ei voi saada välttämättä pahiksen taktiikkaakaan selville, sillä pahis osaa valehdellakin... >Risti

Lähinnä yritin tuolla jotain juttua saada aikaiseksi, ettei ihan hiljasta olisi. Ilmeisesti ei onnistunut, kun kaikki vain vastaavat kysymykseen ja ovat tyytyväisiä, että ovat kirjoittaneet viestin jossa mainitaan muutakin kuin se että on hereillä. Ja oli tuo kysymys imo parempi kuin joku "mikä on lempisupikoiralajisi??" -tyyppinen.

Pistän huomenna lisää viestiä ku nyt väsyttää ja nuq ->
Ideal
Ideal

Viesti  Red Su Loka 24 2010, 17:33

Paikalla. Olin viikonlopun mökillä. Näköjään ihan peruskeskustelua ollut tähän mennessä. Vastaan tuohon Idealin kysymykseen nyt itsekin.

Ideal kirjoitti:Miten pelaatte pahiksena? Tai jos et koskaan ole ollut pahis, niin miten luultavasti pelaisit? Yrittäisitkö pysyä hieman piilossa ja näkymättömänä, vai olla mukana aktiivisesti ja paljon esillä, ehkä pienellä riskillä? Vai jotenkin muuten?
Itse olen pahiksena pelatessani kokeillut kumpaakin taktiikkaa. Riippuu myös pelistä aika paljon. Jos on paljon keskustelua, pelataan luonnollisesti eri tavalla kuin hiljaisessa pelissä.
Red
Red

Ankkiksen nimimerkki : Toke
Mies

Viesti  jojo3 Su Loka 24 2010, 17:43

Ideal kirjoitti:
Miten pelaatte pahiksena? Tai jos et koskaan ole ollut pahis, niin miten luultavasti pelaisit? Yrittäisitkö pysyä hieman piilossa ja näkymättömänä, vai olla mukana aktiivisesti ja paljon esillä, ehkä pienellä riskillä? Vai jotenkin muuten?
Samalla lailla kuin hyviksenäkin, eli oon melko hiljaa koska en jaksa turhia jaaritella, mutta jos tulee jotain kovaa väittelyä niin aktiivisesti oon muita ärsyttämässä. Ei mitään eroa hyviksenäkään oloon ulkoisesti, eihän siinä muuten mitään järkeä olisikaan.
jojo3
jojo3

Mies

Viesti  Ideal Su Loka 24 2010, 18:16

Tällä hetkellä siis on kahdeksan pelaajaa. Jos tapamme tänään hyviksen ja myös yöllä kuolee hyvis, on huomenna elossa 6 pelaajaa, ja jos silloinkin tapamme hyviksen, on yöllä melko tiukat paikat. Joten viimeistään huomenna olisi hyvä saada pahis hengiltä. Kannatan siis erikoishahmojen esiinottoa jo huomenna.

Risti, jos koet nuo vastaukset hyödyttömiksi, niin mikset itse keksisi jotain keskustelun aihetta?
Ideal
Ideal

Viesti  Aku Vankka Su Loka 24 2010, 18:28

Kannatan erikoishahmojen esilleottoa - mutta huomenna, ei vielä tänään. Jos nyt suojelija ja lukitsija tulisivat esille, olisi hyvin todennäköistä että jompi kumpi erikoishahmoista (todennäköisesti suojelija) tapettaisiin yöllä, ellei lukitsija onnistuisi lukitsemaan oikeaa henkilöä.
Aku Vankka
Aku Vankka

Viesti  Hiiva Su Loka 24 2010, 18:37

Joo oon samalla linjalla erikoishahmojen esiintulon kanssa, eli huomenna vaan esille. Saadaan kitkettyä epäiltyjä. Toivotaan nyt että molemmat selviäisi huomiseen saakka.
Hiiva
Hiiva

Viesti  Kreach Su Loka 24 2010, 20:20

++Hiiva

Viestisi on kamalan teennäinen:D En tiiä miks, mutta kuvastuu läpi ja kirkkaasti:D

Joo, huomenna erikoiset esiin!
Kreach
Kreach

Viesti  Hiiva Su Loka 24 2010, 20:52

Paskanjauhantaahan tossa mun viestissä oli, mitkä oisin voinut hyvinkin jättää sanomatta. Mutten viittinyt pistää viestiin pelkkää "Oon samaa mieltä". Miten mun viesti erosi Vankan viestistä?
Hiiva
Hiiva

Viesti  Risti Su Loka 24 2010, 21:00

Ideal kirjoitti:Risti, jos koet nuo vastaukset hyödyttömiksi, niin mikset itse keksisi jotain keskustelun aihetta?
No, mielestäni meidän pitää juuri aloittaa vain syyttämään jotakuta, kuten Kreach tuossa teki ja nähdä kunkin epäilyttävän henkilön puolustukset. Kysymykset harvoin osoittautuvat hyödyllisiksi, kun niistä tulee yleensä enemmänkin yksilövastauksia ja pahiksen pitäisi tehdä erittäin paha moka vastatessaan, jotta saisi epäilyt niskaan... >Risti
Risti
Risti

Viesti  Hiiva Su Loka 24 2010, 21:29

Risti kirjoitti: Kysymykset harvoin osoittautuvat hyödyllisiksi, kun niistä tulee yleensä enemmänkin yksilövastauksia ja pahiksen pitäisi tehdä erittäin paha moka vastatessaan, jotta saisi epäilyt niskaan... >Risti
Siis noiden kysymyksienhän oli vaan tarkotus pistää keskustelu rullaamaan ja saada porukkaa hereille. Kyllä aika taitava pitää olla jos jotenkin tollaset peruskysymykset sössis.

Risti kirjoitti:No, mielestäni meidän pitää juuri aloittaa vain syyttämään jotakuta, kuten Kreach tuossa teki ja nähdä kunkin epäilyttävän henkilön puolustukset.
Ilman keskustelua ei voi lähteä syyttelemään. Ja keskustelu alkoi noista kysymyksistä.
Hiiva
Hiiva

Viesti  Red Ma Loka 25 2010, 10:24

Luin koko topicin läpi. Mitään epäilyttävää ei kyllä silmiini sattunut. Tietenkään pelin ensimmäisenä päivänä ei mitään maata mullistavia epäilyjä yleensäkään saada... Erikoishahmoista olen toki samaa mieltä muiden kanssa.
Red
Red

Mies

Viesti  Ideal Ma Loka 25 2010, 14:42

Joo en ihan ymmärrä tota Kreachin ääntä. Väität Hiivan viestiä teennäiseksi (vielä hymiön kanssa) ja sanot ettet tiedä miksi. Kuulostaa vähän siltä että yrität vain hätäsesti keksityllä syyllä äänestää huomaamattomasti jotakuta, että jollain hyviksellä olisi ainakin yksi (ensimmäinen) ääni pohjalla. Tiedän ettei ekana päivänä nyt hirveästi perusteluja revitä mistään, mutta silti toi vaikuttaa ainaki mun silmiin semi pahismaiselta.

Risti kirjoitti:
Ideal kirjoitti:Risti, jos koet nuo vastaukset hyödyttömiksi, niin mikset itse keksisi jotain keskustelun aihetta?

No, mielestäni meidän pitää juuri aloittaa vain syyttämään jotakuta, kuten Kreach tuossa teki ja nähdä kunkin epäilyttävän henkilön puolustukset. Kysymykset harvoin osoittautuvat hyödyllisiksi, kun niistä tulee yleensä enemmänkin yksilövastauksia ja pahiksen pitäisi tehdä erittäin paha moka vastatessaan, jotta saisi epäilyt niskaan... >Risti

Taas. Toteat vain ettei kysymyksistä ole hyötyä ja jonkun pitäisi syyttää jotain jostain. Mikset itse tee sitä? Oletko pahis, jolle passiivinen tilanne sopii paremmin kuin hyvin?

Ja onhan nää kysymykset herättäny keskustelua edes jonkun verran.
Ideal
Ideal

Viesti  Aku Vankka Ma Loka 25 2010, 14:52

Tjaa, tässä on nyt reilut kaksi tuntia enää päivää jäljellä ja Hiiva on kuolemassa syystä että Kreach päätti äänestää häntä hiukan epämääräisin perustein. En minä näe Hiivan viestissä mitään sellaista jonka perusteella voisin häntä äänestää, Kreach itse vaikuttaa selkeästi epäilyttävämmältä.

Myöskin Risti voisi hyvin olla pahis, valittaa siitä kun porukat keksivät kysymyksiä vaikka niistä ei hänen mielestään hyötyä ole, mutta ei itse tee keskustelun aikaansaamiseksi mitään, sanoo vain että pitää alkaa syyttelemään - tyhjästä vai? Tyhjästäkö me alamme äänestämään jotakuta, perusteena se ettei keksitty ketä muuta voisi äänestää? Kysymykset sentään auttoivat jotain, topiciin on tullut viestejä ja pientä keskusteluntynkääkin on jo saatu aikaiseksi. Jotain tuossa Ristissäkin on hämärää.

Mutta saa nähdä äänestänkö vielä tänään ketään. Jos äänestän, niin todennäköisesti Kreachia tai Ristiä, jotka ovat ainoat selkeästi muita epäilyttävämmät henkilöt.
Aku Vankka
Aku Vankka

Viesti  Dekka Ma Loka 25 2010, 15:36

Omasta mielestäni juuri kenessäkään ei ole mitään hämärää. Koska kunnon keskustelunaihetta ei varsinaisesti ole, on vähän pakko kirjoittaa viestiin suurin piirtein kaikki, mitä mieleen sattuu. Kai siksi Ristikin naureskeli kysymysten turhuutta, saadakseen viestiinsä jotain asiaa. Kukaan ei erotu juurikaan joukosta, joten äänestäminen on vaikeaa, suorastaan melkoista hakuammuntaa.

Kuitenkin, haluan tuoda oman epävarmankin näkemykseni esille äänestämällä. Onhan parempi äänestää mielestään varminta pahista, kuin jättää äänestämättä ja vain toivoa, että oikea sattuu kuolemaan.

Pakko minunkin ensinnäkin sanoa, että Kreachin ääni on kovin perustelematon. Kreachin kaltaisen kokeneen pelaajan luulisi jo perustelevan äänensä muutoinkin kuin sanomalla, että Hiivan viesti oli teennäinen, ilman että osaa sen paremmin selittää asiaa. Keskustelua Kreach sai äänellään aikaan, mutta kuitenkin, paremmin pitäisi pystyä ääni perustelemaan.
Siksi ++Kreach

Lisäksi huomioin pimennossa pysyttelevät pelaajat. Kenelläkään ei toki ole mitään nerokkaita peliin liittyviä kommentteja kai ollut, mutta Ideal on mielestäni hyvin yrittänyt rakentaa keskustelua, kun taas Redin viestien sisällön määrä on melko pieni ja hän ei ole juuri edes yrittänyt pukertaa viesteihinsä mitään kunnollista. Red kertoo vain siitä, millainen olisi pahiksena, ja tänä aamuna toteaa, ettei hänellä ole epäilyjä. Myöskään jojon viesteistä ei löydy runsain mitoin tähän peliin liittyvää asiaa.

Erkoishahmoista olen sitä mieltä, että jos tilanne näyttää siltä, otetaan ne esiin huomenna. Mutta ensin voidaan toki katsoa, saammeko jo tänään tapettua pahista, ja saavatko pahikset yöllä tapettua ketään, ja sitten huomenna ratkaista asia lopullisesti.
Dekka
Dekka

Viesti  Hiiva Ma Loka 25 2010, 15:41

Pahiksethan just haluaisi luultavasti pitää pelin mahdollisimman hiljaisena, niin eikai kukaan pahis noista kysymyksistä ois kovinkaan innoissaan. Kyllähän tuo Risti pistää epäilyttämään, kun ei ilmeisesti halua keskustelun syntyvän?

No annan nyt ääneni: ++Kreach

Paskat perustelut mulle antamalle äänelle. En nyt tiiä oliko ton äänen tarkoitus vain nostattaa keskustelua vai mitä, mutten ainakaan ite lähtisi äänestämään toista jos jonkun viesti on vähän teennäinen. Mun viesti sisälsi muutaman itsestäänselvyyden, muttei se musta ole mikään äänen antamisen syy ole.
Hiiva
Hiiva

Viesti  Kreach Ma Loka 25 2010, 15:59

Dekka Hiiva saleita pahiskamuja:D
Kreach
Kreach

Viesti  kirja Ma Loka 25 2010, 18:29

2 Kreach (Dekka, Hiiva)
1 Hiiva (Kreach)

"Senkin vandaali!" Dekka huusi Kreachille. Ääniloota oli tyhjätty, ja Kreach sai äänienemmistön. Auringon laskiessa matkailijat olivat kokoontuneet seuraamaan ääntenlaskentaa.
"En minä ole mitään tehnyt. Katsokaa minua, näytänkö minä sabotoijalta?" Kreach puolusteli. Dekka ja Hiiva vaihtoivat Kreachin selän takana katseita.
"Oli miten oli, sinulla on eniten ääniä", Red totesi. Ilta alkoi hämärtää. "Tehdään tämä nopeasti, niin päästään nukkumaan."
"Tuoko joku sen roskan?" Risti kysyi. "Syötetään se Kreachille." Ideal piti Ristin ideasta ja haki - vieressä olleen puun lehdet hanskoina - pahvilaatikon ja tiputti sen Kreachin viereen.
"Viekää tuo iljetys pois läheltäni", Kreach huudahti, mutta turhaan. Päätös oli jo tehty, hän tulisi jättämään saaren paratiisin ensimmäisenä. Aku Vankka piti Kreachin suuta auki, kun jojo murensi pahvista paloja, jotka hän heitti Kreachin suuhun. Kreach yritti pyristellä vastaan, mutta ei onnistunut. Hän ei kyennyt sylkemään paloja pois. Hän tukehtui niihin.
"Katsotaan taskut", Hiiva sanoi. Kreach tutkittiin läpikotaisin. Hänen taskunsa olivat yhtä tyhjät kuin hänen päänsä.

kuolleet
1. päivä: Kreach (tavis)

Yö päättyy keskiviikkona klo 12. Yönimet mahdollisimman pian, kiitos.

~kirja
kirja
kirja

Viesti  kirja Ti Loka 26 2010, 13:08

"Ei lisää pahvia!" Risti huudahteli pomppien iloisena. Ensimmäisestä pahvilaatikosta oli jäljellä vain jämät, mutta lisää ei ollut tullut.
"Miten tämä on mahdollista?" Aku Vankka ihmetteli. Hän tutki lähiympäristön tarkkaan ja katseli, olisiko Risti vain erehtynyt, mutta pahvia ei totta tosiaan löytynyt.
"Onnistuimme siis jossain, vaikkakaan Kreach ei tavoittelemamme henkilö ollut", Ideal sanoi. "Toivotaan, että pahvia ei enää tule lisää." Idealin takana Ristin hypyt alkoivat madaltua ja hän tuntui väsyvän.
"Huomenta kaikille", Hiiva sanoi. Hän oli missannut keskustelun alun, koska hän kävi noutamassa muutaman ananaksen. Paratiisisaari tarjosi niitäkin - aivan ilmaiseksi! Risti tosin katseli hieman, olivatko ainekset mahdollisesti saastuneet pahan pahvin johdosta. Dekka nappasi yhden Hiivan kourista alkaen mutustaa sitä innokkaasti.
"Mitäs me nyt teemme?" jojo3 kysyi kärsimättömänä. Hänet oltiin herätetty kesken syvän unen.
"Tapamme jonkun toisen", Red sanoi. "Emmehän ole vielä saaneet yhtäkään pahvipäätä pois."

kuolleet

2. päivä päättyy perjantaina klo 18.
Äänestyspakot:
tänään
Aku Vankka
Ideal
jojo3
Red
Risti

huomenna
Dekka
Hiiva

~kirja
kirja
kirja

Viesti  Hiiva Ti Loka 26 2010, 14:16

Olen lukitsija ja lukitsin viime yönä Redin. Mun mielestä ei nyt kannata turhaan ottaa suojelijaa esiin, koska nyt on saatu aika suurella todennäköisyydellä pahis kiikkiin.

++Red
Hiiva
Hiiva

Viesti  Ideal Ti Loka 26 2010, 14:21

Saattaahan myös olla niin, että suojelija on suojellut oikeaa henkilöä. Ja muutenkin tuohon Hiivan tarinaan kannattaa suhtautua hieman varauksella. Kyllä mäkin varmaan olisin pahiksena tullut sanomaan että oon lukitsija ja lukitsin jonkun viime yönä joten äänestetään se pois. Eli siis suojelija (ja mahdollisesti muut lukitsijat) esiin, kiitos.
Ideal
Ideal

Viesti  Aku Vankka Ti Loka 26 2010, 14:46

Kun kerran eilen jo puhuttiin tästä erikoishahmojen esilleotosta niin viedään tämä nyt loppuun saakka.

Eli, minä olen siis suojelija ja suojelin viime yönä Dekkaa. Tämä tarkoittaa siis sitä, että joko Red on pahis ja lukitsija-Hiiva vei häneltä voimat, tai pahis on yrittänyt tappaa Dekkaa. Mutta odotellaanhan nyt että muutkin heräilevät tähän päivään ja katsotaan, tuleeko muita lukitsijoita esille.
Aku Vankka
Aku Vankka

Viesti  Hiiva Ti Loka 26 2010, 14:52

En nyt niin tyhmä ois että lähtisin pahiksena heti ekana huutamaan olevani lukitsija. Ja saisin muutenkin monoa heti seuraavana päivänä, koska mun scammi huomattaisiin.

Ideal kirjoitti:Saattaahan myös olla niin, että suojelija on suojellut oikeaa henkilöä.
Kuitenkin tässä on 50% mahis, että Red on pahis niin ei mun mielestä ainakaan kannata jättää tilaisuutta saada pahis pois.
Hiiva
Hiiva

Viesti  Dekka Ti Loka 26 2010, 18:02

Hyvä, pahikset eivät saaneet tapettua ketään. Smile Lisäksi saatiin ehkä yksi pahis kiikkiin.

Otan kai harteilleni vastuun Kreachin lähtemisestä, mutta on sen verran vielä asian tiimoilta sanottava, että mielestäni Kreachin puolustus (jos hänen viestiään puolustukseksi voi sanoa) oli kyllä harvinaisen kehno noin tasokkaalta pelaajalta. Ja Hiivanhan oli tietysti periaatteessa pakko äänestää Kreachia - oli pahis tai hyvis - varmistaakseen, ettei itse tipu.

Mutta Redistä sanottakoon, että en ihmettelisi, että hän olisi pahis. Kuten jo mainitsin eilen, Redin viestit ovat olleet tähän mennessä tyhjää täynnä. Redin tappo nyt joko paljastaisi pahiksen, tai varmistaisi uuden hyviksen (minut).
Mutta, ennen äänestystä odottelen vielä Redin puolustusta (ja mahdollista toista lukitsijaesiintuloa, tosin itse uskon jonkin verran kyllä Hiivan lukitsejuuteen).

Dekka
Dekka

Viesti  Ideal Ti Loka 26 2010, 20:44

Eli tiivistettynä (nää on kivoja ku voi kattoa yhestä listasta Very Happy)

Varmat hyvikset:
Aku Vankka (suojelija)
Hiiva (lukitsija)
50% mahis olla hyvis
Dekka
50% mahis olla pahis (rimmas :T)
Red
Tuntematon:
Ideal
jojo
Risti

Tehty siis yleisestä näkökulmasta, eikä omasta.

Ja jäljellä siis 2 pahista, jotka löytyvät 5 hengen joukosta. Näistä Red on suurimalla todennäköisyydellä pahis. Ja vaikka Red paljastuisikin hyvikseksi, saisimme Dekasta varman hyviksen. Siispä näen järkevimmäksi ratkaisuksi ++Redin äänestämisen. Saattaa myös olla, että pahikset ovat unohtaneet jättää yönimen, mutta siihen en usko koska päivä alkoi odotettua aikasemmin. Luonnollisesti Vankka suojelee joko itseään tai Hiivaa ensi yönä. Näin saamme mahdollisuuden että molemmat erikoiset ovat hengissä vielä huomenna.

Huonoimmassa tapauksessa huomenna on hengissä 2 varmaa hyvistä ja 3 tuntematonta, joista 2 on pahiksia. Ei siis huono tilanne ollenkaan.
Ideal
Ideal

Viesti  Risti Ti Loka 26 2010, 21:05

Juu, onhan aika todennäköistä, että Red olisi pahis... No, minä en ainakaan lähde vielä äänestämään, haluan kuulla hieman Redin puolustuksia... Jos niitäkään ei tule, niin pakkohan hänet on pellolle äänestää, kun vahvin pahisvaihtoehto hän tuntuu olevan...

Ja noihin edellisen päivän kommentteihini siitä, että minä voisin olla pahis sanon seuraavaa. Mielipiteeni (MIELIPITEENI siis, ei sääntö...) on tämä, että kysymykset eivät ole kovin hyödyllisiä... Toisaalta joku (en nyt muista nimimerkkiä) sanoi, että tuo herätti keskustelua siinä alussa, niin siinä voi kyllä olla oikeassa, mutta pahiksia mielestäni sillä ei napata Very Happy.

Toivottavasti ei tullut aivan outo viesti, kun melkoisen väsyneenä kirjoittelin... >Risti
Risti
Risti

Viesti  Aku Vankka Ke Loka 27 2010, 06:13

Kun tämä äänestyspakkokin kerran on tänään, niin sama se on nyt Rediä äänestää nyt, kun kerran melko varma pahis on, ettei sitten kokonaan unohdu. Toki jos Red nyt tänne tulee ja esittää jonkun oikein uskottavan puolustuksen niin silloin toki saatan ääntäni vielä vaihtaa, muttamutta...

++Red
Aku Vankka
Aku Vankka

Viesti  jojo3 Ke Loka 27 2010, 15:22

Äänestyspakon puitteissa ++Red
jojo3
jojo3

Mies

Viesti  Ideal Ke Loka 27 2010, 16:41

Risti kirjoitti:Ja noihin edellisen päivän kommentteihini siitä, että minä voisin olla pahis sanon seuraavaa. Mielipiteeni (MIELIPITEENI siis, ei sääntö...) on tämä, että kysymykset eivät ole kovin hyödyllisiä... Toisaalta joku (en nyt muista nimimerkkiä) sanoi, että tuo herätti keskustelua siinä alussa, niin siinä voi kyllä olla oikeassa, mutta pahiksia mielestäni sillä ei napata Very Happy.

Ehkä ei suorasti, mutta epäsuorasti kyllä. Noiden kysymysten ansiosta syntyi keskustelua aka aktiivisuutta, ja nyt kun ei ennustajaakaan ole, niin keskustelullla + aktiivisuudella napataan pahikset.
Ideal
Ideal

Viesti  Red Ke Loka 27 2010, 19:09

No ilman muuta olen hyvis. Mitäs nyt muuta voisi luulla?

++Ideal
Red
Red

Mies

Viesti  kirja Ke Loka 27 2010, 19:12

Tilanne:
4 Red (Hiiva, Ideal, Aku Vankka, jojo3)
1 Ideal (Red)

Äänestyspakossa äänestäneiden paitsi Hiivan lisäksi Risti.

Päivähän päättyy pe/18.00.

~kirja
kirja
kirja

Viesti  Dekka Ke Loka 27 2010, 19:51

Jaaha, Red saapui, mutta ei nähtävästi edes yritä rakentaa itselleen puolustusta, joka toki ei aivan helppoa olisikaan. Kaiken lisäksi hän äänestää perusteluitta Idealia (tosin syy lienee se, että Ideal syyttää Rediä niin vahvasti, mutta niinhän syyttävät muutkin, ja oikeastaan suinkaan syytökset eivät tarkoita suoranaisesti pahikseutta).

++Red

Ei juuri epäilystä äänestä. Red tippunee ilman ääntänikin, mutta haluan taas ilmaista äänellä mielipiteeni.
Dekka
Dekka

Viesti  Risti Ke Loka 27 2010, 20:43

Ai niin, tuo äänestyspakko!
++Red

Mutta joo, Redin puolustus ei todellakaan vakuuttanut... Hän on pahis tai hyvin huonosti pelannut hyvis... >Risti
Risti
Risti

Viesti  kirja Pe Loka 29 2010, 17:45

6 Red (Hiiva, Ideal, Aku Vankka, jojo3, Dekka, Risti)
1 Ideal (Red)

"Kiitos ja näkemiin, Red", Hiiva tokaisi. Hän haki pahvilaatikon jämät ja heitti ne Redin suuhun. Red oli saanut eniten ääniä.
"Toivottavasti tällä kertaa osuisimme pahikseen", Dekka totesi.
"Emme voi saada kahta hutia putkeen!" Risti laskelmoi. Ideal komppasi häntä.
"Katsokaa, mitä hänen taskuissaan oli!" jojo3 ihmetteli.
"Tuohan on pala pahvia", Aku Vankka päätteli. "Hän oli pahis!"

kuolleet
2. päivä: Red (pahis)

Yö loppuu la/20.00, yönimet mahdollisimman pian.

~kirja
kirja
kirja

Viesti  kirja Su Loka 31 2010, 20:23

"Mitä täällä on tapahtunut?" Ideal ihmetteli herätessään.
"Ei mitään", Dekka totesi.
"Meitä on yhä kuusi", Risti jatkoi.
"Siis äänestämään!" Aku Vankka totesi. jojo3 haki äänilaatikon.
"Viimeksi tapoimme sabotoijan. Toivottavasti putki jatkuu", Hiiva sanoi.

kuolleet
2. päivä: Red (pahis)

ei pakkoäänestyksiä

Päivä päättyy viikon kuluttua sunnuntaina klo 18. (Dekan poissaolo.)

~kirja
kirja
kirja

Viesti  Hiiva Su Loka 31 2010, 21:12

Lukitsin Ristin. Vankka, keneä suojelit?
Hiiva
Hiiva

Viesti  Sponsored content

Sponsored content

Sivu 1 / 2 1, 2  Seuraava

Takaisin alkuun

Oikeudet tällä foorumilla: